Třebíčská procházka - Masarykova vyhlídka

19. ledna 2015 v 12:53 | Lucie |  Toulky Vysočinou
Sobota se nesla v duchu putování a poznávání Třebíče, města památek UNESCO. Přítel zde měl halový turnaj ve fotbale, a jelikož mě bohužel několikahodiné sledování fotbalových zápasů moc nebaví, vydala jsem se s foťákem v ruce do centra. Třebíč mě nadchla! Tolik velkolepých památek, krásných městských parků, úzkých historických uliček a různých zákoutí co nabízí! Nevěděla jsem ani, kam se vydat dřív, je tu toho tolik k vidění a poznávání! Měla jse namířeno na Karlovo náměstí, středobod celého centra Třebíče. Cestou mě ale nohy zavedly na most přes řeku Jihlavu, který vedl k jakési vyhlídce, kterou jsem zaregistrovala už zdáli. Dozvěděla jsem se, že se jedná o Masarykovu vyhlídku v lesoparku Hrádek. Tímto článkem vás chci právě do těchto míst pozvat a ukázat vám, jaké krásné výhledy toto místo nabízí.

Na začátku vyhlídkové trasy se mi naskytl výhled na Kapucínský klášter a kostel Proměnění Páně, který jsem míjela cestou do centra.

Úžasný byl i pohled na vyhlídkovou věž ve městě. Fotila jsem ji ze všech stran. Je nádherná a určitě stojí za to si vyšlápnout schody nahoru a mrknout na město zeshora. Bohužel leden je mimo sezónu, vyhlídka by byla přístupná pouze na objednání pro skupiny. Alespoň mám důvod, proč se do Třebíče zase vrátit.

V lesoparku Hrádek jsem narazila na tento rozpadlý objekt, o němž jsem se dočetla, že se jedná o Kruhovou baštu na Hrádku. Bašta sloužila dříve jako opevnění na Hrádku, původně to byla dvoupatrová kruhová věž se střílnami, obehnaná příkopem a palisádou.

Za ní můžete vidět kamennou mohylu, která byla postavena roku 1924 jako připomínka 500 let od smrti Jana Žižky z Trocnova.

Na poslední fotce je lavička, na které jsem si chvilku odpočinula a kochala se nádherným výhledem na řeku Jihlavu, vzadu už na mou prohlídku čeká Bazilika sv. Prokopa a zámek, ale o tom zase až v příštím článku.

Lucka

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 MarijaKes MarijaKes | E-mail | Web | 19. ledna 2015 v 13:20 | Reagovat

moc děkuji za tento článek. Doplňuje moji loňskou dovolenou. Třebíč byla přestupným místem na cestě do Jaroměřic nad Rokytnou a chtěla jsem se podívat na zámek alespoň od řeky. podle mapy jsem měla vyhlídnuté místo, odkud by mohl být slušný výhled, ale autobus měl dost zpoždění, protože se v létě všude opravovaly silnice a už nebyl čas na nějaké odbíhání z autobusového nádraží. Ale, že je město krásné jsem mohla pozorovat z autobusu. Děkuji za podrobnou prohlídku. A ta poslední fotka s lavičkou bere přímo za srdce. To je kouzelné místo. :-)

2 Jarka Jarka | Web | 19. ledna 2015 v 14:21 | Reagovat

Rozumím tomu, že jsi u halového fotbalu nemohla vydržet celý den. ;-) Měla jsi moc bezva nápad, zkrátit si čekání než turnaj skončí, procházkou. Třebíč neznám, viděla jsem jen pár záběrů na blogu, jehož autorka v Třebíči bydlí a vidím, že je to město moc hezké. Škoda, že jsi neměla trochu lepší počasí, ale na další fotky už se těším. :-)

3 Lucie Lucie | Web | 19. ledna 2015 v 14:32 | Reagovat

[1]: Maruško, lavička byla opravdu kouzelná. Takhle v zimě jsem měla výhodu, že se po parku nepohybovalo tolik lidí jako tomu tak bude nejspíš v létě a lavičku jsem měla jenom pro sebe! :-D A ten božský klid všude kole... :-)

[2]: Jaruško, počasí byl opravdu na prd, takové mlhavo. Ale byla jsem ráda, že neprší, to by mi v trajdání po městě bránilo. :-)

4 Jarmila* Jarmila* | Web | 19. ledna 2015 v 15:02 | Reagovat

Lucko, udělala jsi si krásnou procházku. :-) Škoda, že nevyšlo počasí. Rozhled je tam parádní.
Také by mě nebavilo koukat celý den na fotbal.
Máš u mě odpověď na svůj komentář.
Měj se hezky. :-)

5 Janinka Janinka | E-mail | Web | 19. ledna 2015 v 16:47 | Reagovat

Krásné obrázky, moc se mi líbí, když města zachovávají a pečují o své památky a tradice. Občas mě to modernizování, případně bourání, přímo rozčiluje.
Ten výhled z lavičky je naprosto okouzlující! :-)

6 Mi-lada Mi-lada | Web | 19. ledna 2015 v 17:08 | Reagovat

Třebíč je nejkrásnější město Vysočiny. To musím uznat i jako rodilá Jihlavačka. Až tam pojedeš příště, nezapoměň na židovský hřbitov.

7 Lucie Lucie | Web | 19. ledna 2015 v 17:24 | Reagovat

[6]: Mili, židovský hřbitov jsem navštívila, fotky ukáži v některém z dalších článků. :-) Překvapilo mě, jak je obrovský... :-)

8 Hana Hávová Hana Hávová | Web | 20. ledna 2015 v 2:09 | Reagovat

Je tolik krásných míst v naší zemičce.
Vyhlídka je nádherná. Připomíná mi to vyhlídku z Pastýřské stěny v Děčíně. Taky koukáš na řeku ( Labe ) a děčínský zámek. :-)

9 Lucie Lucie | Web | 20. ledna 2015 v 9:17 | Reagovat

[8]: V Děčíně jsem Hani nikdy nebyla, ale ta vyhlídka musí být taky krásná, jak ji popisuješ.. :-)

10 Ji Hei - Fotografie Ji Hei - Fotografie | E-mail | Web | 20. ledna 2015 v 13:51 | Reagovat

Pěkné fotky, byl to asi hodně zajímavý výlet :). Moc se mi líbí ta kruhová bašta - taková místa mám ráda. Poslední fotka s lavičkou je krásná a hlavně lákavá, tam bych se taky ráda posadila, ale tuším, že tam bývá asi často obsazeno..:).

11 Hanka Hanka | E-mail | Web | 20. ledna 2015 v 16:32 | Reagovat

Měla bys vidět, jak se teď nafukuju, Luci. Třebíč je totiž moje rodné město a kousek pod Hrádkem bydlím.
Jsem ráda, že se ti u nás líbilo, jenom mě mrzí, že nevyšlo lepší počasí.
Žižkova mohyla bývala lepší, teď je samý beton. :-?
Nafotila jsi pěkné záběry a hezky jsi je poskládala. :-)

12 Beallara Beallara | Web | 20. ledna 2015 v 17:24 | Reagovat

Lucko, jsem lavičková...ta poslední je top :-)  :-)  :-)  :-)

13 Luďka Luďka | Web | 20. ledna 2015 v 22:23 | Reagovat

LUcinko taky jsem kdysi, a není to tak dávno milovala turistiku,dost jsme poznali Československo, ale pak jsme si pořídili zahradu a s turistikou byl konec,každou volnou chvíli trávím na zahradě.Tak by Ti chtěla poradit pokud to jde a můžeš využij toho a objevuj krásné místa naší vlasti. Moc pozdravuji  Luďka. :-)

14 Hana Hávová Hana Hávová | Web | 21. ledna 2015 v 4:06 | Reagovat

[9]: Děčín je moje rodné město a tu vyhlídku jsem měla vždy moc ráda. Budu si muset udělat v létě výlet a ta stará místa si připomenout. :-)

15 Helena Lišková Helena Lišková | E-mail | Web | 21. ledna 2015 v 13:53 | Reagovat

Lucko, je fajn, že jsi jela s ním a že ses dokázala zabavit jinak. Pořídila jsi moc pěkné fotky. :-)

16 Doporučuji Doporučuji | 21. ledna 2015 v 17:41 | Reagovat

Doporučuji http://albafos.blog.cz

17 bludickka bludickka | E-mail | Web | 27. ledna 2015 v 21:41 | Reagovat

Nádherné fotky. Nejvíc se mi líbí ta poslední, která mi připomíná vyhlídkovou trasu okolo Lokte :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.