Vzpomínky na léto - Mallorca část 1.: Z letiště Praha Ruzyně směr letiště Palma de Mallorca

28. února 2012 v 13:15 | Lucie |  Výletování
Jelikož už se moc těším na léto, na to teplo, sluníčko, koupání, melouny ..., krátím si čas alespoň prohlížením fotek z loňské dovolené, což mě na tu letní vlnu pěkně naladí. Na začátku července jsme "dovolenkovali" na Mallorce. V dopoledních hodinách jsme vyrazili autem do Prahy na letiště, odkud jsme ve 14:00 hod. odlétali... Pro mne to byl vůbec první let v životě, a tak jsem měla trochu nahnáno.

Informační tabule

Na letišti bylo pořádně rušno, všude spoustu spěchajících lidí, chaos... My jsme se do tohohle bláznivého kolotoče vtáhnout nenechali.

A tady už nastupujeme do letadla... V tuhle chvíli jsem na tváři ještě měla úsměv...

... který mne ovšem po nastartování letadla ihned přešel. Letadlo se rozjelo.... neskutečnou rychlostí, přišla jsem si jak na závodech Formule 1!.... odlepilo se od země... a nepříjemně se naklonilo.... s tím se nepříjemně naklonil i můj žaludek .... pytlíček na zvracení jsem ale naštěstí nepotřebovala, na chvilku jsem zavřela oči a pak už mi bylo hej .

Země se nám čím dál tím víc oddalovala... Tedy je to zvláštní pocit, když nemáte pevnou půdu "pod nohama".

Naskytla se nám krásná podívaná na obláčky, které vypadaly jako šlehačka. Jen do ní hupsnout..

Asi 10 minut po vzletu začaly letušky rozdávat cestujícím jídlo a pití. Byla jsem zvědavá, co dobrého nám přinesou, protože se letadlem táhla lákavá vůůně...

Dostali jsme malou porcičku kuřecí číny s rýží, k tomu ještě houstičku s máslem a zelný salát. Ohlasy na jídlo v letadle obecně nejsou moc kladné, ale já byla spokojená, moc mi chutnalo.

S plným a spokojeným břichem byla ta podívaná z okna letadla ještě lepší... Zahlédli jsme hory a jelikož zrovna hlásili, že přelétáme nad Francíí, tipuji, že by to mohly být Alpy...

Po 2 a půl hodinovém letu se letadlo začlo stáčet a znovu nepříjemně naklánět... Něco jsem stihla vyfotit, pak už jsem ale musela znovu zavřít oči, jelikož se mi přitom opět dělalo špatně, kord s tím plným žaludkem...

A konečně jsme viděli moře...

A jsme koonečně zase na zemi! Oddychla jsem si, přežili jsme, hurá!

Na letiště přiletělo spoustu letadel z různých zemí...

Po příletu na nás čekal autobus, který nás odvezl do hotelu. To byla pouze 15ti minutová cesta, jelikož El Arenal, kde jsme byli ubytovaní byl od letiště velmi blízko. Byla jsem ráda, že se nemusím někam kodrcat ještě 2 hodiny....

...

Pokračování příště. ;)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Alis Alis | Web | 28. února 2012 v 14:06 | Reagovat

Ahoj Lucinko, když vidím moře, sluníčko.. hned bych letěla taky. Nelétám často, ale když už letím, tak mi to moc nevadí. Většinou se už těším na místo určení a tak  se to dá vydržet :-)  ;-)

2 Ebolin Ebolin | Web | 28. února 2012 v 14:06 | Reagovat

Páni, máš nádherné vzpomínky! Je hezké, že se s námi o ně dělíš!
Jak já bych ráda někam letěla, do Španělska, Francie, Austrálie, ....
Ale v České republice mám domov a nehodlám ho měnit, tohle je má země :-) (což ovšem neznamená, že se mi nestýská po moři a výletech :-D)
Na Mallorcu bych se ráda podívala, musela to být nádhera, paráda, 8-)

Jinak, letadlem jsem letěla. Byla jsem dvakrát v Bulharsku, tak jsme tam letěli. Ale je to nejméně čtyři roky zpátky a já nemám moc dobrou paměť ;-)
U moře jsem tedy byla v Bulharsku, ale tam jsem dávala přednost hotelovému bazénu se spoustou atrakcí a pak v Chorvatsku a v Itálii :-)
Letos bychom měli jet zase do Chorvatska, pokud ano, nezapomenu se o fotografie podělit ;-)

3 Šavrda Šavrda | Web | 28. února 2012 v 14:19 | Reagovat

Lucí, úplně nádherné fotky. Když si čtu krásný text a prohlížím ty fotky, tak si připadám, jako bych sama letadlem letěla! Ale mě do letadla nikdo nedostane. Brrrrr! Bratr tenkrát se svou ženou letěl do Tunisku a říkal, že když přistáli, tak mu šíleně zalehly uši a to trvalo další tři dny, než se mu to srovnalo. A prý to bylo dost nepříjemný. Moje kamarádka také letěla na Mallorcu a ta zase do pusy nacpala troje žvýkačky Hubba Bubba (teď nevím, jak se to píše :-x ) a vehementně při odstatrování i po přistání žvýkala a prý to pomohlo.
Fotky obláčků jsou překrásné! Vždy jsem toužila vidět oblaka shora. Takže děkuji! :-)
A těším se na pokračování. :-)

4 LucieN LucieN | Web | 28. února 2012 v 15:17 | Reagovat

ÁÁÁÁ nech toho!! Mě se po té Malorce tak stýská...o to víc možná proto, že tenhle rok se bohužel nikam nepodívám. :(
Jinak pro mě to byl taky skoro první let..letěla jsem teprve podruhé..ale můj první byl taky plný očekávání, strachu a byla jsem si téměř jistá, že je to můj poslední den v životě..loučila jsem se potichu se vším, co jsem měla ráda. :D Když jsem letěla podruhé, tak už jsem se tolik nebála, ale zase jsem se bála teroristů. Já vím, je to šílený, ale v té době byli ty nepokoje v Libyi a teroristé přece vyhrožovali, že zaútočej na všechny, kteří se podíleli na zabítí toho..no tam toho...snad víš? :D Jinak osobně taky nemám ráda, jak se to letadlo nakloní. :( ale jak vystřelí tou rychlostí..jéj..to mám ráda :D A v neposlední řádě: konečně tě vidíme v plné kráse a musím říct, že si velmi sympatická holčina :)

5 Blanka Blanka | Web | 28. února 2012 v 15:47 | Reagovat

Nikdy jsem neletěla,ale manžel mě zkouší přemlouvat každý rok.Zatím odolávám :-D Mám strach z výšek a navíc nemám ráda uzavřené prostory,ze kterých se nedá odejít když chci...a to se z letadla nedá :-D  :-D  :-D Takže tragická kombinace fóbií.Myslím,že až mě doma někdy udolají,tak celý let budu řvát,že chci okamžitě pryč,dolů,ven :-D  :-D  :-D

6 Janinka Janinka | Web | 28. února 2012 v 16:06 | Reagovat

Fňůůůk, já chcííí takýýý! :-D
To je nádhera, alespoň trochu teplíčka do toho hnusavce venku.
Měla jsem úplně stejný pocit, když jsem prvně vzlétla :-).

7 Vlasta Vlasta | Web | 28. února 2012 v 17:05 | Reagovat

Luci, hned jsem si vzpomněla na naši předloňskou cestu na Krétu. Až na šestihodinové zpoždění letadla super :-D Už se těším na léto :-)

8 Jarka Jarka | Web | 28. února 2012 v 18:03 | Reagovat

Jú Luci, tobě to na fotce sluší. ;-) V letadle jsem ještě neletěla, ale chtěla bych to vyzkoušet, jen mám obavu, že už se mi to nesplní, že budu ještě někdy bohatá, to už opravdu nehrozí. :-D Tvoje snímky jsou parádní a já se už nemůžu dočkat pokračování! :-)

9 Hana Hávová Hana Hávová | Web | 28. února 2012 v 18:39 | Reagovat

Ty mráčky ze shora jsou opravdu krásné. Vypadají jako načechrané polštářky , jen do nich hupsnout. Buď ráda , že jste měli klidný let. Já jsem párkrát letěla , naposledy tedy před 25 lety , ale dodnes to mám v živé paměti . Možná asi pro to , že jsme prolétávali bouřkou. Byla to velká bouřková oblast , obletět to nešlo. S letadlem to házelo , občas jsme se propadli o několik metrů a všude kolem létali blesky. Mám bouřku ráda , ráda se na ní koukám , ale tenkrát jsem měla vážně nahnáno. Naštěstí vše dopadlo dobře a hladce jsme přistáli. ;-)

10 Very Very | Web | 28. února 2012 v 19:41 | Reagovat

Ahoj Lucko, prima čteníčko po té letošní zimě.Já jsem taky ještě neletěla, já bych stejně nemohla, letadlo má klimatizaci a to já nesmím kvůli možné infekci, no a navíc ta´tka má fobii z letadel, letadla má rád na koukání, ale nesedl by do něj.Už se těším na další letní fotky. :-)

11 Romi Romi | Web | 28. února 2012 v 20:06 | Reagovat

Luci moc ti to sekne a děkuji za nádherné vyprávění a skvělou fotodokumentaci. Hned bych letěla kamkoliv :-)

12 P€ŤULK& P€ŤULK& | Web | 28. února 2012 v 20:26 | Reagovat

Takový popis tvých pocitů při vzlétání a přistávání, já byla úplně v pohodě, přišlo mi to skvělý, ale když jsme přistáli, řekla jsem si, uf, přežili jsme. Fotky supr, už se těším na pokračování :-)

13 Janka Janka | Web | 28. února 2012 v 22:24 | Reagovat

Krásné zážitky.Já se bez letadla obejdu. Jsem zvyklá na autubus. Někdo řekne, že je to nepohodlné, ale já už takhle byla desetkrát ve Španělsku, mockrát v Itálii i Řecku. Já vím, že na Mallorcu by to nešlo, ale já si vystačím úplně s Evropou. :-)

14 helena-b helena-b | Web | 28. února 2012 v 22:36 | Reagovat

Luci, to byla moc pěkná reportáž, fotky se ti moc povedly. Já jsem letěla několikrát, ale jenom jednou ve dne. Celou cestu jsme letěli nad tím bílým mořem mráčků, byla to nádhera a já jsem nefotila. :-(

15 Oli Oli | Web | 29. února 2012 v 8:26 | Reagovat

Jéééjda, Lucko tos musela mít bááááječnou dovolenou. Tvoje obrázky mi připomněly můj let na Mallorku, ale to už je tak dávno, to jsem byla ještě mladá a bezdětná holka. Jako ty. :-D Jenže tenkrát jsem ještě zdaleka neměla digitální foťák. Taky jsem se bála letět ve vzduchu, nemít pevnou půdu pod nohama, ale kolegině v práci mne chlácholila, že je to nejbezpečnější doprava, protože letadla se nesrážej jako každou chvíli auta na silnici. :-)
Těším se na další pokračování tvé dovolené. ;-)

16 signoraa signoraa | Web | 29. února 2012 v 13:28 | Reagovat

Krásně jsi zdokumentovala let. Já letěla v životě dvakrát a už bych to zopakovat nechtěla. Prvně to bylo v dětství, kdy jsem s rodiči a sestrou absolvovala vyhlídkový let nad Prahou. Sestře se tehdy neudělalo dobře a já si pamatuju, jak mě maminka pak po letu myla a převlékala do čerstvě zakoupených tepláků. :-!
Podruhé jsem letěla z Bratislavy vnitrostátní linkou, seděla jsem u křídla, viděla jsem jak se vaklají nýty. Nad Vysočinou byly turbulence, letadlo se propadalo a pak za řevu motorů znovu nabíralo výšku, aby se vzápětí znovu propadlo. Polovině lidí v letadle bylo zle od žaludku. Na Ruzyni jsem si přísahala, že do letadla už v životě nevlezu. :-D
Bydlím kousek od letiště, tak ty stroje, které jsou u nás už hodně nízko, pozoruji z bezpečí naší zahrady. A tak už to asi zůstane. :-D

17 Lucie Lucie | Web | 29. února 2012 v 13:43 | Reagovat

[3]: Šári, uši při letu opravdu zaléhají, proto letušky rozdávají v letadle bonbóny, jejich cucáním by měly uši zase "odlehnout" :-D Mě však stačilo jen polknout a zalehnutí uší bylo pryč.. :-)

[4]: Jéé, Luci, děkuji :-D :-) Tak tady má asi někdo rád rychlou jízdu, když se Ti líbil ten rychlý rozjezd :-D To já právě naopak, já radši pěkně pomaličku polehoučku... :-D... Chápu Tvůj strach z teroristů a podobně, vždyť je toho tolik, samé vyhrožování... Tak hlavně, že jste taky v pořádku doletěli :-)

[7]: Teda Vlasti to zpoždění muselo být opravdu nepříjemné... :-x Nám to naštěstí letělo přesně na čas jak tam tak i zpátky :-)

[8]: Děkuji Jaruško :-) My jsme si dovolenou kupovali na last minute, a tak to bylo o poznání levnější :-)

[9]: Jéžiš Hani o tom mi ani nepovídej... Já se bouřky bojím i doma za oknem, natož abych jí prolétala v letadle, to bych asi měla pořádně nahnáno! :-)

[10]: Tak ještěže je tolik způsobů dopravy viď :-) Jak jsem si všimla tak vy jezdíte na dovču autem, to je taky fajn, i když je to dlouhé, ale alespoň si můžete zastavit pokaždé když potřebujete :-)

[11]: Děkuji, Romanko :-)

[12]: Peťo, jsem zvědavá jak se budu cítit až poletím zas někdy příště... Taky už bych chtěla být "v pohodě", ale myslím si, že to ještě tak snadné nebude :-D Určitě mi zas bude špatně... :-! :D

[13]: Jani, autobusem jsem jela do Itálie a Francie, je to sice dlouhé sezení, ale také se to dá přežít :-) Člověk se těší, až na místo dojede tak na tu dopravu ani tolik nemyslí :-)

[14]: Helenko, tak sis aspoň mohla prohlédnout fotky z letadla tady u mne :-) Oni si budou velmi podobné ať už člověk letí kamkoliv :-D :-)

[15]: Máš pravdu Oli, přecejen bouračky na silnicích jsou mnohem častější, to je každou chvilku něco... :-)

[16]: Turbulence jsem nezažila, ale dovedu si představit, jak je to nepříjemné... Snad je ani nezažiji, kéž by :-D

18 Miloslava Miloslava | Web | 29. února 2012 v 17:03 | Reagovat

[5]:Blani,nebudeš řvát,zkus to. Měla jsem ten samý pocit,kamarádce jsem doslova vyhrožovala,že ji ,,zabiju,,manžel letět nechtěl a tak jsem byla s kamarádkou v Řecku s ní a bylo to úžasný,ani nám ty pánové nechyběly.Let trval 2a půl hodinky a potom 2 hod.autobusem do Pargy-bylo to fajn a lážo-plážo. Lucinko vyzvedni si něco u mě na blogu,za tvůj přístup k nám starším blogerkám si to moc zasloužíš. Krásný den.. :-)  :-D

19 Mniška Mniška | Web | 29. února 2012 v 18:48 | Reagovat

Páni, to už se těšíš na léto? :-D , no aspoň máš na to těšení se dlouhou dobu na přípravu.
Na Malorce už jsem byla dvakrát a strašně moc se mi tam líbilo. Letadlem už jsem také letěla vcelku mnohokrát a můžu říct, že se mi to strašně moc líbí. Ale je fakt, že občas mě napadne myšlenka, že by letadlo mohlo třeba spadnout...škoda, že jsou letadla tak neekologická, hned bych byla na sto procent pro létání letadlem. Jsem zvědavá na druhou část

20 Kelly Kelly | Web | 3. července 2012 v 20:45 | Reagovat

my sme dostali len 2 malé obložené bagetky , dajaký jogurt či čo to bolo a pitie :-D

21 Dorka Dorka | Web | 6. dubna 2014 v 21:01 | Reagovat

No, já si myslím že asi záleží s jakou leteckou společností letíš. Myslím že to byla nějaká katarská společnost a jídlo bylo luxusní :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.